»

Sunday, March 8, 2009

Gambar-gambar Eksklusif dari Wakil TSC di Perhimpunan Membantah PPSMI

Wakil-wakil TSC menajdi sebahagian dari sejrah penentangan rakyat terhadap PPSMI. Hari ini juga sebahagian dari kami buat pertama kalinya merasai kepedihan gas pemedih mata dan semburan air kimia. Mata kami juga akan bersaksi di masyar nanti tentang kekejaman, kezaliman, kezionizan dan kebiadapan polis terhadap anak-anak, ibu-ibu, orang tua, kaum wanita dan rumah Allah. Jahanam dan celakalah pemerintah Umno!


Abg.Di tengah meriki suasana sekitar masjid negara. Kerisauan dan kecelaruan jelas terserlah diwajahnya melihatkan jumlah kehadiran yang agak kecil.
Melayu DBKL ini ditugaskan untuk menghalau peniaga melayu di dalam masjid..hak tuihhh!!
pukul 12.00 tengahari, masih kelihatan sekelompok kecil manusia di bahagian pintu belakang masjid negara.
Pak Samad dikerumuni peserta perhimpunan di mana sahaja beliau pergi.
SN Samad Said dikerumuni para wartawan dan bloggers.
Otai TSC sedang menunjukkan "keotaian" mereka.
Pekerja buruh umno baru memulakan tugas rutin mereka.
Kecil-kecil cili api, kusangkakan lalang rupanya padi..
Solat tiang asas perjuangan. aku x nampak pun penjawat awam dari kalangan polis ikit berjemaah. uzur kot..
orang ramai memulakan perarakan dari masjid negara selepas berjaya menghalau sepasukan FRU yg cuba menghalang.
gambar yg dimabil secara handback, takut dirempuh lautan manusia.
5000? bahana awal pengajaran matematik dalam BI.
Tidak nampak mula dan hujungnya..oh yaa..penumpang dalam LRT bukanlah sebahagian dari peserta perarakan.
Peserta berarak secara aman menghampiri bangunan Sambanthan.
Belum ada apa-apa
Dalam puluhan ribu manusia sempat bersalama dengan blogger abg. naga.
Orang ramai tidak mengjangkakan FRU sedang menanti ketibaan mereka.
Polis mula melepaskan tembakan pemedih mata. orang ramai seolah-olah tergamam termasuk aku.
]
Perserta perarakan bertempiaran lari bila kesan gas pemedih mata mula menggila.
Aku cuba tolong akak-akak yg terkena pemedih mata, aku tak perasan aku duk belakang sekali. kesannya aku menerima 'hadiah' dari FRU yg palig istimewa. meraba nak cari tempat nak landing.
Ini bukan gmbar orang tengah main air ..ini nak membasuh muka lepas kena sembur. lihat kana-kanak dan wanita .
Mata aku masih terasa pedih ketika gambar ini diambil. kelihatan tangan2 yg cube menghalang.
Keluarga ini teruk terkena gas pemedih mata.
Kasihan...
Budak kecil ini mungkin berusia 4 tahun.
Ibu sedang menenangkan anaknya..Ya Allah kau hancurkanlah Umno dan mereka yg cenderung menyokong dan membantu mereka.
Kanak-kanak ini akan menjadi saksi dunia tentang kekejaman polis.
Aku hairan..kanak-kanak ini tidak menangis
Berehat sebelum cuba nerarak semula.
Berkumpul kembali.
Aku pun tak perasan macam mana aku boleh tetiba jadik bodyguard Tuan Guru..huhuhu
Ketika berjalan balik menuju Masjid Negara, nafsu polis seolah-olah tidak terpuaskan menyeksa wanita dan kanak-kanak.
Berundur ke masjid Negara.
Pedih siyutt air pancutan ni.
Anak-anak muda memperlihatkan semangat perlawanan yg luar biasa.
Polis melepaskan peluru gas di setiap penjuru masjid. Lihat asap tebal diluar dewan solat.
Keluarga ini kelihatan terlalu kepenatan.


Sempat berborak dengan SN dato' A. Samad Said di dalam masjid.
".."..saya sebenarnya berterima kasih, kerana pada usia 76 tahun baru saya merasakan peritnya pemedih mata ..." SN dato' A. samad Said..antara kata-kata yang tidak mungkin aku lupakan pada kesempatan berhadapan dengan ikon baru perjuangan rakyat ini.

0 comments: