»

Thursday, January 8, 2009

PR Perak hanya sepenggal...

aku mempunyai masalah utk memulakan sesuatu tulisan, idea tu mmg banyak tapi bab nak mula mmg selalu menjadi kesukaran bagi aku. mcm tulisan kali ni jugak, aku sebnrnya byk bnda nak dituliskn, tapi nak cari ayat memulakan tulisan itu agak mengambil msa. sbb itu byk keadaan aku x jadi tulis apa2, walaupun idea dalam kepala otak berkepul2.

so dh hmpis masuk setahun kerajaan perak ini ditadbir oleh PR, xde ke cadangan nak buat review ataum kajian ttg pndangan rakyat mengenai kerajaan ni, especilly di kalangan org melayu, sebb orang bukan melayu aku rasa xde msalah sangant dgn dasar baru kerjaan PR ini.

kdang2 bila sembang dgn orang bukan PAS, samada puak umno atau atas pagar, jarang yg aku dengar memuji kerajaan PR. kalau dari mulut puak umno aku x heran la, puak ni ko bagi tanah lombong pun deme tetap kata PR ni merampas hak org melayu la, bagi muke sangat kat cina la. sbb tu mmg keja deme carik kesalahan PR espclly PAS, tpi bila komen yg kurang baik , buruk dan amat buruk dtng dari org atas pagar, aku rasa ada something wrong dgn kerjaaan ini, setidak-tidaknya dari pandangan umum.

rakyat merasakan isu2 mcm pmberian tanah hak milik kekal, pembelian kereta toyota camry , dan yg terbaru soal penutupan tadika kemas ini adalah kerana kelemahan dan kebodohan kerajaan PR. aku rasa isu2 ini ada jawapannya, tapi sbb rakyat tidak diberikan maklumat tepat oleh media, maka perspektif mereka senang dipengaruhi dgn fakta2 palsu oleh bn. ditambah pula oleh kelembapan dan kepasifan jentera penerangan PR yg lebih suke memblog dan cerita entah apa-apa entah, maka rakyat terus-menerus memberikan point negatif kpd kerajaan perak.

aku tak suke bila ditanya ke org PAS, jawapan deme, alaa..umno dulu pun buat, dah keja umno, mmg deme mcm tu, . satu dunia dah tahu umno mmg tak hinginkan ke PR, jgnla dilayan deme tu. kita kena buat kerja kita. ni setiausaha penerangan negeri buat apa? Citra perak berapa kali keluar? Fakta mcmana edarannya? kerja mcm siput, tapi tang projek laju sesaje.

memanglah kalau duduk semeja ngan orang PAS, PKR ke DAp ke , mmglah mklumat semua memuji kerajaan, menyanjung MB, tapi cube chekc respons dari org bawahan, rakyat biasa, kakitangan kerajaan, deme ni ramai x puas hati.

kalau beginilah keadaannya , kerajaan PR kena siap2 lah packing barang, kalau ada masa lagi duduk kluang station, pergi luar negeri sana sini, jumpa pelobi balak sana sini, hanya dengan bantuan Allah lah kerajaan PR ini akan bertahan.

dipetik dari blog http://gopenghagen.blogspot.com

0 comments: